Loading...

This is default featured post 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured post 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Wednesday, January 11, 2012

蓮生法王2011年2月23日印尼三尊雷藏寺法語開示精要

<蓮生法王2011年2月23日印尼三尊雷藏寺法語開示精要>

我們先敬禮傳承祖師了鳴和尚、薩迦證空上師、十六世大寶法王卡瑪巴、吐登達爾吉上師,敬禮三尊雷藏寺壇城三寶。師母,各位上師、教授師、法師、講師、助教、堂主,各位同門,還有我們的貴賓山口洋市市長Hasan Karman,三口洋宗教區事務長Supati先生,Selamat Siang!

印尼的語言非常不簡單,學了半天,只會唸幾個數字,Sata, dua, tiga…tujuh。這是在西雅圖的Miss Hanifa教我的。這一次看到的三尊雷藏寺,我因為法力太大,音響常常會壞掉。看到三尊雷藏寺,以為回到了西雅圖雷藏寺, 因為很像。三尊的意思是三個非常尊貴的,

Transmisi 7 Mahasadhana Yaochi Jinmu

(Intisari Ceramah Dharma Dharmaraja Liansheng Tanggal 23 Februari 2011 di Vihara Tri Ratna)

Pertama-tama sembah sujud pada guru-guru silsilah: Bhiksu Liaoming, Guru Sakya Dezhung, Gyalwa Karmapa XVI, Guru Thubten Dhargye, sembah sujud pada Triratna mandala Vihara Tri Ratna. Gurudhara, Para Acarya, Dharmacarya, Lama, Pandita Dharmaduta, Pandita Lokapalasraya, ketua vihara, para umat se-Dharma, dan tamu agung kita walikota Singkawang Hasan Karman, Ketua Urusan Agama Singkawang Bpk. Supati, SELAMAT SIANG!

Penjelasan Kelahiran Kembali (Tumimbal Lahir) - Explanation of Rebirth


BuddhaSasana Home Page
English Section
________________________________________
The mind-body relationship in Pali Buddhism : A philosophical investigation
Peter Harvey
Asian Philosophy, Vol. 3 No. 1 1993, pp.29-41

ABSTRACT :

The Suttas indicate physical conditions for success in meditation, and also acceptance of a not-Self tile-principle (primarily vinnana) which is (usually) dependent on the mortal physical body. In the Abhidhamma and commentaries, the physical acts on the mental through the senses and through the 'basis' for mind-organ and mind-consciousness, which came to be seen as the 'heart-basis'. Mind acts on the body through two 'intimations': fleeting modulations in the primary physical elements. Various forms of rupa are also said to originate dependent on citta and other types of rupa. Meditation makes possible the development of a 'mind-made body' and control over physical elements through psychic powers. The formless rebirths and the state of cessation are anomalous states of mind-without-body, or body-without-mind, with the latter presenting the problem of how mental phenomena can arise after being completely absent. Does this twin-category process pluralism avoid the problems of substance-dualism?

師母蓮香上師印尼之行

為了帶孫子盧弘、孫女盧君去印尼看外婆,師母蓮香上師特地安排一趟印尼之行。

二○一一年十二月二十日,師母與佛奇、桑妮、盧弘、盧君一行前往印尼,主要是探望親家母(桑妮的母親),因為盧君出生後還沒見過外婆,而盧弘也多年沒見到外婆了。同時師母也展開一週的旅遊。

這是師母第一次前往印尼,印尼〈禮善雷藏寺〉的張德強師兄、華英師姐及〈三寶壟雷藏寺〉理事長關家志師兄、梅忠師姐,還有泗水〈光明雷藏寺〉的堂主和師兄姊,十多年來一再邀請師母前往印尼遊覽,現在終於成行。而從師母到達雅加達後,一路上都是六部旅遊車及警車做前導,保護安全。

印尼雅加達的晚宴

勁秋先生何處去 文/蓮生活佛 盧勝彥


T258【記者李桂馨台北報導】《勁秋先生何處去?》文/蓮生活佛 盧勝彥。

有一位「勁秋先生」的妻子及兒子,到了美國西雅圖找我,他們找我占算。
 原來「勁秋」先生已逝世了,他們想知道,因果輪迴到何處去了?
 我靜下心來,到了四聖界「佛、菩薩、緣覺、聲聞」,找不到「勁秋」先生。
 到了「無色界天」、「色界天」、「欲界天」,仍然找不到「勁秋」先生,在天界沒有。
 我想一定是在其他的道中:
 「人道」沒有。
 「阿修羅道」沒有。
 「畜生道」沒有。
 「餓鬼道」沒有。
 「地獄道」有。

我是瘋子嗎?

其實,我彷彿是有一點點瘋,但是不到進入「精神病院」的程度。
  
瘋的原因是:
  
與鬼做朋友。
  
與神做朋友。
  
與菩薩做朋友。
  
與佛做朋友。
  
這樣的一個人,當然會被誤會這個人,接近瘋了,因為精神病院所關的,差不多都是這一等人。
  
有一則笑話是這樣的:
  
精神病院的院長問病患:「誰告訴你,你是耶穌?」
  
病患答:「是上帝。」

Gilakah Aku Ini? 我是瘋子嗎?

Gilakah Aku Ini?
我是瘋子嗎?

Oleh Maha Mula Acharya Lian Sheng
Diterjemahkan oleh Zhiwei Zhu

Sebenarnya, Aku kelihatannya sedikit gila, tetapi belum sampai ke level masuk rumah sakit jiwa.

Sebab dari kegilaan adalah: 
Berteman dengan hantu.
Berteman dengan Dewa.
Berteman dengan Bodhisatva.
Berteman dengan Budha.
Orang seperti ini, tentu saja akan disalahfahami sebagai mendekati gila, karena orang yang diurus oleh rumah sakit jiwa kurang lebih adalah jenis orang ini.

Memberikan Persembahan & Penghormatan

Memberikan Persembahan & Penghormatan

Oleh Maha Mula Acharya Lian Sheng
Translated by Lotus Nino
Sumber: lotuschef.blogspot.com

Dulu saat Bodhisattva MenLong dan WuZhe mengajar para insan, mereka selalu berbicara mengenai 2 ranting. Apa maksud dari 2 ranting itu? Mereka adalah Persembahan dan Penghormatan (dengan bersujud – di mana kita membungkuk dan berlutut).

Dalam Tantrayana, kedua hal tersebut juga punya peran yang penting. Kalau kita pernah melihat biara-biara Tantrik biasanya didekorasi dengan potongan-potongan kain yang kecil, mereka dijahit menjadi satu dan digantungkan di dalam biara tersebut. Hal ini dilakukan oleh mereka yang sangat miskin, mereka berusaha dengan mengumpulkan potongan kain tersebut dan menyatukannya dengan bagus untuk menghias biara. Ini juga salah satu bentuk Persembahan.